Закарпатська область: перевірка допомогла виявити недопрацювання на ПрАТ «Будавтодор»
28 листопада 2016Ставлення до безпеки праці на ПрАТ «Будавтодор» потрібно змінювати. Такого висновку дійшли галузеві інспектори Управління Держпраці у Закарпатській області, які проводили всебічну перевірку на підприємстві і виявили чимало порушень.
Аналіз стану справ щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, а також ведення робіт, пов’язаних з використанням і переробкою мінеральної сировини, на кар’єрі з видобутку піску, що належить ПрАТ «Будавтодор» (с. Геївці Ужгородскього району) показав, що:
– на кар’єрі не встановлені попереджувальні знаки вздовж контурів небезпечної зони робочих канатів;
– відсутні запобіжні знаки у місцях, де є небезпека падіння працівників;
– відсутні паспорти, що визначають допустимі розміри робочих майданчиків, берм, кутів укосів, висоту уступів, відстань від гірничого та транспортного устаткування до бровок уступу або відвалу, транспортних комунікацій на екскаваторі і бульдозері.
На верхній палубі понтона люки не облаштовані водозахисними бортами з кришками, що герметично закриваються; палуби, трапи, містки, переходи, зроблені не з рифленого заліза; вздовж плаваючих пульпопроводів не встановлено містки, огороджені перилами (не менше ніж 1м). Мають також місце певні недоліки і в оформленні документації.
Під час перевірки у котельні асфальтно-бетонного заводу (с.Кам’яниця Ужгородського району), виявили, що обладнання хімводопідготовки і автоматика безпеки не працюють.
Під час проведення перевірки автогаража з’ясували, що:
- водії не проходять передрейсовий медичний огляд;
- виїзд транспортних засобів здійснюється без перевірки їхнього технічного стану;
- значна частина автотранспорту не укомплектована аптечками, на деяких відсутні вогнегасники.
Окремі транспортні засоби використовуються не за призначенням. Так, на пасажирському мікроавтобусі УАЗ перевозилася бочка з дизпаливом.
Допущено складання автопричепів один на один з використанням підручних засобів (цеглин) замість спеціальних пристроїв «козликів». Мають місце і технічні недоліки ТЗ: на деяких машинах відсутні склопідйомники, розколоті дзеркала заднього огляду, пошкоджені обшивки салонів, підтікає мастило агрегатів гідросистем. Не всі працівники, які задіяні до робіт підвищеної небезпеки, пройшли відповідне навчання з питань охорони праці.
Під час перевірки виявили вісім порушень трудового законодавства, зокрема в частині оплати праці і надання щорічних відпусток. Персонал не ознайомлений з правилами внутрішнього розпорядку та не здійснюється контроль за виконанням колективного договору.