На онлайн-прийомі фахівці Держпраці відповіли на запитання представників підприємств Волині
06 лютого 2019Сьогодні під час онлайн-прийому до фахівців Держпраці звернулися представники підприємств Луцька, священнослужителі Волинської єпархії ПЦУ та керівник Волинського обласного центру зайнятості.
Михайло Сьомін, директор департаменту з охорони праці Українсько-польського СП ТОВ “МОДЕРН-ЕКСПО” звернувся із запитанням чи мають право практиканти на пільги та компенсації за роботу у шкідливих умовах праці, а також чи можна допускати до такої роботи практикантів.
Євген Гавадзюк, головний спеціаліст відділу з питань гігієни праці та атестації робочих місць за умовами праці зазначив, що Положенням про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, передбачено, що за виконані роботи учнями під час виробничого навчання чи виробничої практики юридичні та фізичні особи незалежно від форм власності здійснюють оплату праці відповідно до укладених із професійно-технічними начальними закладами (ПТНЗ) договорів про навчально-виробничу практику за фактично виконаний обсяг робіт.
Статтею 190 КЗпПУ заборонено використовувати працю дітей на важких, підземних роботах, роботах зі шкідливими або небезпечними умовами праці.
До Людмили Штронди, головного спеціаліста відділу з питань трудових відносин, звернулися Протоієрей Луцького кафедрального Свято-Троїцького собору Володимир Подолець (староста), протодиякон Ярослав Місюк із запитанням – за яким тарифним розрядом нараховують заробітну плату священнослужителям?
Священнослужителям Волинської єпархії ПЦУ роз’яснено, що відповідно до статті 25 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» умови праці встановлюються за угодою між релігійною організацією та працівником і визначаються трудовим договором, який укладається у письмовій формі.
Релігійна організація зобов’язана в установленому порядку зареєструвати трудовий договір.
У такому ж порядку реєструються документи, що визначають умови оплати праці священнослужителів, церковнослужителів і осіб, які працюють у релігійній організації на виборних посадах.
Статтею 26 Закону визначено, що на громадян, які працюють у релігійних організаціях та створених ними підприємствах, добродійних закладах на умовах трудового договору, поширюється дія законодавства про працю, загальнообов’язкове державне соціальне страхування, оподаткування.
У зв’язку з вищезазначеним умови оплати праці мають бути зазначені у письмовому трудовому договорі, який укладається із священнослужителем та у колективному договорі.
Під час онлайн-прийому було обговорено питання щодо порушення законодавства про працю, в тому числі невиплати заробітної плати працівникам ДП «Волиньвугілля», на якому акцентував увагу Роман Романюк, директор Волинського обласного центру зайнятості. Працівники після звільнення звертаються до центрів зайнятості за сприянням у працевлаштуванні. Однак, за даними системи персоніфікованого обліку відомості про сплату страхових внесків за працівників відсутні.
Артем Левшин, завідувач сектору з питань застрахованих осіб та дитячої праці зазначив, що право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Якщо страховий стаж протягом 12 місяців, які передують реєстрації особи як безробітної, менший шести місяців допомога по безробіттю призначається в мінімальному розмірі, який встановлюється правлінням Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
В системі персоніфікованого обліку відсутні відомості про сплату страхових внесків допомога по безробіттю виплачується в мінімальному розмірі (наразі, мінімальна допомога встановлена у розмірі 610 грн).
У разі виплати заборгованої заробітної плати та зарахування ЄСВ за минулі періоди центри зайнятості здійснюють перерахунок виплати допомоги по безробіттю з дня її призначення.
Питання щодо здійснення контролю за своєчасністю та в повному обсязі нарахування і сплати єдиного внеску, достовірністю внесення відомостей до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування належить до компетенції Державної фіскальної служби України.