В Ужгороді спільно вирішували, як поліпшити ситуацію щодо діяльності міського таксі
30 травня 2022В Ужгородській міській раді відбулося засідання комісії з питань неформальної зайнятості громадян, які залучаються до перевезення пасажирів легковими автомобілями (таксі). Цього разу були запрошені власники та працівники служб, сервісів та мобільних застосунків таксі. Також у заході взяли участь керівництво міської ради та фахівці її структурних підрозділів, представники Управління Держпраці, Нацполіції, Укртрансбезпеки.
Учасники заходу обговорили ситуацію в обласному центрі щодо діяльності міського таксі, з’ясували наявні проблеми та визначили шляхи їх вирішення.
Зокрема, під час конструктивного діалогу намагалися відшукати відповіді на такі запитання:
– як контролюються дії водіїв, хто за них несе відповідальність;
– чи перевіряється технічний стан машин і здоров’я водіїв перед виходом на рейси;
– хто і яку відповідальність несе перед пасажирами, які платять за послугу;
– як водії захищені соціально.
Справжню дискусію викликало повідомлення, що великі мережеві компанії, сервіси не сплачують в місто податки, насамперед із доходів/зарплат (ПДФО, який забезпечує левову частку міського бюджету), хоча користуються міськими дорогами, а їх постійно потрібно обслуговувати та ремонтувати.
Зі свого боку представники місцевих служб таксі акцентували увагу присутніх на тому, що не можуть конкурувати з великими сервісами, котрі суттєво демпінгують за тарифами на свої послуги.
Найбільше нарікань було на роботу так званих «нелегалів», які перевозять пасажирів без будь-яких ліцензій, дозволів і сплати податків, на складність із оформленням офіційних ліцензій, на відсутність виділених смуг для руху таксі, місць для стоянок тощо.
Представники Управління Держпраці наголосили неформальним перевізникам на необхідності зареєструвати їх діяльність і сплачувати податок. Також йшлося про те, що влада і контролюючі органи не мають намір чинити перешкоди бізнесу, а навпаки готові сприяти їх розвитку. Але при цьому всі перевізники повинні працювати в рівних умовах, за чіткими і прозорими алгоритмами, щоб люди отримували якісні послуги, а місто – надходження до бюджету.