gov.ua Державні сайти України
Пошук

Рішення колегії управління Держпраці у Миколаївській області: активізація залучення інспекторів праці органів місцевого самоврядування та взаємодії соціальних партнерів у напрямку протидії використання неоформлених трудових відносин, дотримання прав неповнолітніх на території Миколаївщини

07 грудня 2018

Під час засідання колегії управління Держпраці у Миколаївській області, яке відбулося 06 грудня 2018 року, проаналізовано роботу щодо виявлення незадекларованої праці, здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю неповнолітніх.

У своєму виступі, начальник управління Держпраці у Миколаївській області Юрій Козловський зазначив, що детінізація заробітної плати та легалізація трудових відносин сприяє забезпеченню трудових гарантій найманих працівників та наповнення місцевих бюджетів.

Під час колегії зазначалося, що продовж 2018 року в напрямку подолання незадекларованої праці було проведено більше 2000 самостійних заходів роз’яснювального характеру,  більше 200 семінарів за участю соціальних партнерів, а також 646 інспекційних відвідувань роботодавців в ході яких вивчалось питання належного оформлення трудових відносин. Додатково інспекторами праці відповідно до пункту 33 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою КМУ від 26.04.2017 року №295, було проведено 1326 відвідувань роботодавців, де висвітлювалося питання оформлення трудових відносин, тільки останнього місяця відбулося 150 відвідувань.

За результатами інспекційних відвідувань виявлено 589 працівника відносно яких були допущені порушення вимог стаття 24 КЗпП України. На роботодавців-порушників уповноваженими посадовими особами Управління винесено 27 постанов про накладання штрафу  на загальну суму більшу 46 мільонів  гривень (07.10.2018). У 2018 році показник кількості виявлених працівників, які працювали без оформлення трудових відносин, збільшився у 9,1 рази у порівнянні з 2017 роком. Присутнім було повідомлено, що серед сфер, у яких використовується праця неоформлених осіб,  лідирують сфери послуг з перевезення пасажирів, будівництва, торгівлі та громадського харчування.

В своєму виступі Яна Скуратовська, перший заступник начальника управління Держпраці у Миколаївській області,  зупинила уваги на виконанні розпорядження КМУ від 05.09.2018 №649-р. Так, в рамках комплексних заходів станом на 30 листопада 2018 року проведено 135 інспекційних відвідувань. За результатами зазначених відвідувань виявлено 150 осіб, які були допущені без належного оформлення трудових відносин.

Про позитивну тенденцію проведення спільних заходів зазначила й Аурика Федорова, представник головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області. Вона повідомила, що відповідно до звітних  даних за жовтень 2018 року кількість застрахованих осіб на підприємствах області збільшилася на 2272 особи ніж у попередньому місяці та на 9126 осіб відносно січня 2018 року.

Присутні мали змогу ознайомитися з результатами роботи інспекторів праці органів місцевого самоврядування та обговорити коло пріоритетних напрямків роботи щодо додержання законодавства про працю на відповідних територіях.

Розглядаючи питання додержання законодавства про працю неповнолітніх, учасникам засідання колегії було повідомлено, що у 2018 році посадовими особами Управління проведено 392 превентивних заходи та 108 інспекційних відвідувань в ході яких розглядалася питання застосування  праці неповнолітніх. Водночас, у посадових осіб Управління залишається чимало нез’ясованої інформації щодо належного дотримання трудових прав неповнолітніх осіб, задіяних у тимчасовій роботі у сферах реклами, торгівлі, надання послуг, зокрема під час літнього курортного сезону. Тому робота у зазначеному напрямку не має припинятися.

 «Кожен наш соціальний партнер у поточному році в межах своїх повноважень вніс  той чи інший вклад  щодо легалізації відносин у Миколаївській області…Саме співпраця допомогає досягти спільної мети – вивезти з тіні відносини у сфері зайнятості населення»,- підсумувала Яна Скуратовська.