gov.ua Державні сайти України
Пошук

Як продавчині квіткового магазину вдалося зберегти роботу, а її роботодавцеві не втратити перевіреного працівника

17 лютого 2021

Останні 7 років Олена (ім’я змінено) працювала у квітковому магазині. В березні дівчина як завжди прийшла на роботу у встановлений час. Але її чекала несподіванка. Власниця магазину звернулась до неї з неочікуваною пропозицією – написати заяву про звільнення за власним бажанням: «Карантин. Магазин закривається. Квіти постачальникам не повернути, вони загинуть, кошти втрачені, а ще оренда, зарплатня, податки… Вибач, виходу немає».


Олена розгубилася. Це перше місце її роботи та єдине джерело доходу. І коли вже
дівчина взяла ручку, щоб написати заяву на звільнення, їй на очі потрапив буклет, який кілька тижнів тому залишив інспектор праці під час інформаційного візиту. Оскільки втрачати було нічого, вона подзвонила за вказаним номером телефону консультативної лінії. Жіночий голос на іншому кінці уважно вислухав проблему та порадив не квапитися. Якщо немає бажання звільнитися – не треба цього робити. Якщо магазин не працює,  є кілька варіантів вирішення цієї проблеми, наприклад, відпустка або простій, а у разі, якщо роботодавець наполягатиме на звільненні, – написати звернення або зателефонувати на Урядову гарячу лінію та залишити таке звернення для вжиття заходів державного контролю. Олена повірила. Вона не написала заяву на звільнення, натомість оформила відпустку без збереження заробітної плати. Пізніше її роботодавець звернулася до центру зайнятості і Олена отримала допомогу по частковому безробіттю.

Так кілька хвилин спілкування телефоном допомогли Олені не втратити роботу, а її роботодавцеві зберегти перевіреного працівника.