gov.ua Державні сайти України
Пошук

На Рівненщині керівникам та працівникам автосервісу нагадали про вимоги безпечної експлуатації автомобільних підйомників

22 травня 2020

Дотримуватися вимог безпеки праці закликають керівників та працівників автосервісу фахівці Управління Держпраці у Рівненській області. В умовах карантину проведення відповідних превентивних заходів переходить в площину електронних засобів. Зокрема, методичні рекомендації щодо безпеки праці під час експлуатації автомобільних підйомників підготував головний державний інспектор сектору нагляду у машинобудуванні, енергетиці, на транспорті та зв’язку Управління Держпраці у Рівненській області Володимир Горецький.

Основне завдання підйомників в автомайстернях – забезпечити відповідний комфорт роботи при обслуговуванні автомобілів, піднімаючи їх на необхідну висоту для проведення ремонтних чи сервісних робіт. Водночас, підйомники повинні гарантувати безпеку праці для обслуговуючого персоналу.

Найголовніша умова безпеки при використанні підйомника – забезпечення повної стійкості автомобіля, що піднімається, не зважаючи на положення чи висоту підйому. Для відповідності цим вимогам, кожна конструкція підйомника повинна дотримуватися визначених норм. Крім того, кожен підйомник високого підйому повинен перебувати під технічним наглядом. Це стосується СТО, які працевлаштовують працівників або учнів практикантів.

Всі конструкції підйомників, які допускаються до експлуатації, повинні мати відповідні види захисту й гарантувати достатній рівень безпеки під час роботи. Таку гарантію, безсумнівно, дає дотримання встановлених правилами термінів сервісного огляду та проведення необхідних ремонтних робіт уповноваженими до цього особами. Працівники автомайстерень, які експлуатують підйомники, повинні усвідомлювати, що крім вимог безпеки й необхідного захисту, визначених конструкторами, користувач зі свого боку також відповідає за безпеку праці при їх застосуванні.

До основних правил безпеки праці при використанні автомобільних підйомників потрібно віднести:

– дотримання загальних правил охорони праці;

– допуск до їх обслуговування виключно уповноважених й відповідно підготовлених працівників;

– підйом тільки автомобілів, вага яких відповідає номінальній вантажопідйомності підйомника;

– дотримання правил розміщення автомобіля на захватах чи заїзних платформах;

– забезпечення вільного простору під і над підйомником, а також над автомобілем в процесі підйому;

– дотримання заборони на внесення будь-яких змін в електричній, гідравлічній та пневматичній системах особами без відповідних кваліфікацій;

– періодичний, регулярний контроль ступеня зношеності робочих елементів, наприклад, тросів, несучих елементів або герметичності, й ефективності роботи гідравлічної системи в підйомниках з приводом даного типу;

-регулярне дотримання термінів технічного огляду.

Технічний огляд підйомника полягає у перевірці:

– роботи пристроїв керування й обмежувачів робочих рухів;

– тягових систем та їх кріплення;

– роботи механізмів та швидкості робочих рухів;

– роботи захисних пристроїв.

У п. 2.15 глави 2 розділу VIII Правил охорони праці на автомобільному транспорті, затверджених наказом МНС України від 09.07.2012 N 964 зазначається, що підйомники підлягають первинному, періодичному та позачерговому технічним оглядам відповідно до вимог Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року N 687.

Вимоги глави 2 розділу VIII Правил дійсні щодо стаціонарних (закріплених на місці експлуатації), пересувних (оснащених колесами, роликами тощо з метою пересування з одного місця експлуатації на інше) та переміщуваних (без закріплення на місці експлуатації з можливістю транспортування) підйомників, які не призначені для підіймання людей, призначенням яких є підіймання автомобільних транспортних засобів з метою огляду та виконання робіт на них або під ними, а також щодо підйомників з коротким робочим ходом підіймання не більше 500 мм, які не призначені для забезпечення можливості проведення робіт під піднятим автомобільним транспортним засобом.