gov.ua Державні сайти України
Пошук

У Харківській області під час ремонту на лінії тролейбус наїхав на слюсаря з ремонту рухомого складу

10 листопада 2025

06 лютого 2025 року слюсар з ремонту рухомого складу (далі – потерпілий) прийшов на роботу о 07 год 45 хв. Переодягнувся, отримав інструктаж з безпечних методів роботи та став до роботи за змінним завданням майстра.

Близько 06 год 15 хв водій тролейбуса пасажирського надав заявку черговому диспетчеру підприємства про витік повітря із пневмосистеми транспортного засобу інв. № 3218. Диспетчер телефоном передала заявку майстру, який організував виїзд потерпілого та слюсаря-електрика з ремонту електроустаткування для діагностування причини поломки.

Водій приїхав на кінцеву зупинку тролейбуса маршруту № 34: розворотне коло на перехресті вул. А та вул. В. Потерпілий та слюсар-електрик з ремонту електроустаткування прибули службовим автомобілем на вказане водієм місце, оглянули транспортний засіб та підтвердили витік повітря із пневмосистеми з лівої сторони задньої частини тролейбуса. Для подальшого огляду потерпілий та слюсар-електрик з ремонту електроустаткування встановили домкрат, противідкітний упор та страхувальну тумбу на відповідні місця та продовжили діагностування. Потерпілий зайняв місце з лівої сторони тролейбуса в задній його частині між колесом та колісною аркою з метою отримання точної інформації про місце витоку повітря з пневмосистеми. Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування розташувався посередині корпуса тролейбуса для подачі команд про натиснення педалі «Гальмо» водію тролейбуса, при цьому струмоприймачі тролейбуса знаходились на контактній мережі. Водій тролейбуса отримав команду натиснути педаль «Гальмо». Під час виконання команди його нога зіскочила з педалі «Гальмо» на педаль «Хід» і тролейбус почав рух, наїхавши колесом на потерпілого. Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування викликав швидку медичну допомогу за телефоном 103, яка приїхавши на місце нещасного випадку, констатувала смерть потерпілого.

Причини нещасного випадку

Організаційна: порушення вимог безпеки під час експлуатації обладнання, устаткування, машин, механізмів тощо.

Перелік нормативно-правових актів з охорони праці, вимоги яких були порушені

Посадова інструкція майстра непланового ремонту ЦТО і РРС, затверджена директором підприємства від 02.04.2018; Положення про систему управління охороною праці, затверджене наказом директора підприємства від 01.12. 2023 № 192; НПАОП 60.2-1.01-06 «Правила охорони праці на міському електричному транспорті»; Інструкція з охорони праці № 16 для слюсаря з ремонту рухового складу, затверджена наказом директора від 15.03.2024 № 63; Інструкція з охорони праці № 17 для слюсаря-електрика з ремонту електроустаткування лінійно-аварійного сектору, затверджена наказом директора від 15.03.2024 № 63.

Заходи щодо запобігання подібним нещасним випадкам

За результатами розслідування нещасного випадку роботодавець зобов’язаний ознайомити працівників з обставинами нещасного випадку та довести до їх відома причини та наслідки нещасного випадку; провести позаплановий інструктаж працівникам за результатами спеціального розслідування нещасного випадку; провести позапланове навчання та перевірку знань НПАОП 60.2-1.01-06 водію тролейбуса пасажирського та слюсарю-електрику з ремонту електроустаткування комісією підприємства.