Нещасний випадок із смертельним наслідком під час керування автотранспортним засобом
14 квітня 2021Безпосередньо нещасний випадок стався 8 серпня 2020 року на ділянці траси Т1906 біля повороту до с. Павленкове Лебединського району, Сумської області (Т-образне перехрестя).
Працівник №1 (потерпілий) – працював на підприємстві водієм автотранспортного засобу. Відповідно до записів у табелях обліку робочого часу за липень та серпень 2020 року тривалість робочої зміни Працівника № 1 перед настанням нещасного випадку становила 7 годин (із 7 год ранку до 15 год дня). Напередодні нещасного випадку 07.08.2020 Працівник № 1 та його сусід за місцем проживання Особа 1 разом із потерпілим вживали алкогольні напої за місцем свого мешкання, але близько 17 год 30 хв вони розійшлися по домівкам. Близько 18 години Працівник № 1 приїхав на службовій машині до іншого сусіда Особи 2 аби компресором підкачати обидва задніх лівих колеса службового автомобіля. Після чого поїхав в невідомому напрямку.
Вранці 08 серпня 2020 року, приблизно о 4 год 30 хв, дружина потерпілого Особа 3, прокинувшись побачила, що її чоловік не ночував вдома та зателефонувала приблизно о 5 годині ранку водію автотранспортних засобів підприємства Працівнику № 2, який працював разом з потерпілим, аби поцікавитися чи не знає він, де знаходиться (чи знаходився) її чоловік впродовж ночі.
Оскільки ані сусіди потерпілого ані колеги по роботі не знали місце перебування Працівника № 1та/чи службового автомобіля, то за вказівкою керівництва Працівник № 2 вирушив автомобілем на пошуки останнього по навколишній території.
Приблизно о 7 годині ранку 08 серпня 2020 року Працівник № 2 виявив перевернутий у кювет автомобіль, перед поворотом на с. Павленкове Лебединського району. Одразу по телефону викликав швидку медичну допомогу, поліцію та сповістив про надзвичайну подію керівника підприємства.
Медичні працівники, що прибули на виклик лише констатували смерть Працівника № 1.
Причини нещасного випадку: алкогольне сп’яніння.
Порушено: п. 12.1 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, а саме: під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен ураховувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться, і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух та безпечно керувати ним;
п.п. «д» п. 1.1 Інструкції з охорони праці № 15 по безпеці дорожнього руху для водія автомобіля, затвердженої наказом директора підприємства, а саме допустив керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння.
Супутні причини: відсутні.
Заходи щодо запобігання подібним нещасним випадкам, гострим професійним захворюванням (отруєнням), аваріям:
ознайомити працівників з обставинами та причинами нещасного випадку;
забезпечити контроль за зберіганням та випуском на лінію службового автотранспорту підприємства, прийняти відповідні управлінські рішення.