gov.ua Державні сайти України
Пошук

У Запорізькій області складач поїздів отримав тяжку травму внаслідок затиснення руки між автозчепними пристроями вагонів

09 жовтня 2025

29 березня 2025 року складач поїздів (далі – потерпілий) прийшов на роботу о 06:00. Пройшов передзмінний медичний огляд. У санітарно-побутовому приміщенні станції переодягнувся в спецодяг та спецвзуття. Після цього направився до диспетчерської на передзмінно-зустрічні збори, де диспетчер доручив виконання маневрових робіт.

Приблизно о 17:00 потерпілий прибрав спарений гальмівний башмак з колії № 3 та дав команду машиністу теплотяга на з’єднання з першим вагоном, що і було виконано.

Після цього потерпілий оглянув другий вагон і побачив, що автозчеплення трохи зміщене в бік, а потім дав команду машиністу теплотяга на з’єднання першого вагону з другим, але з’єднання вагонів не відбулося, при цьому другий вагон від поштовху трохи від’їхав. Потерпілий ще раз оглянув автозчеплення другого вагона та побачив, що воно все ще зміщене в бік і дав команду машиністу теплотяга «притиснути сильніше». З’єднання вагонів не відбулося, при цьому другий вагон від поштовху від’їхав приблизно на 10 метрів від першого.

Після того як потерпілий побачив, що другий вагон зупинився, він вирішив зайти в міжвагонний простір для того, щоб поправити автозчеплення першого вагона. Потягнувши рукою за великий зуб автозчеплення, потерпілого боковим зором побачив частину автозчеплення другого вагона, яке притиснуло його праву руку до автозчеплення першого вагона, внаслідок чого потерпілий отримав тяжку травму.

Причини нещасного випадку

Організаційні:

не виконання вимог інструкцій з охорони праці;

невиконання посадових обов’язків.

Перелік нормативно-правових актів з охорони праці, вимоги яких були порушені

Інструкція з охорони праці для машиніста теплотяга; інструкція з охорони праці для складача поїздів, посадова інструкція диспетчера

Заходи щодо запобігання подібним нещасним випадкам

За результатами розслідування нещасного випадку роботодавець зобов’язаний обставини та причини нещасного випадку довести до відома та опрацювати з працівниками підприємства; провести позаплановий інструктаж з охорони праці всім складачам поїздів в обсязі Інструкції з охорони праці для складача поїздів управління залізничного транспорту; провести позаплановий тренінг-інструктаж всім складачам поїздів на тему «Порядок з’єднання та роз’єднання вагонів рухомого складу»; організувати проведення позапланового навчання і перевірки знань з питань охорони праці потерпілому.