Пояснювальна записка до проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення””
16 вересня 2015
- Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”” (далі – законопроект) розроблений Державною службою України з питань праці на виконання пункту 9 постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 „Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади”.
Зазначеною постановою утворено Державну службу України з питань праці, на яку покладено виконання функцій, у тому числі, з реалізації державної політики у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників, які виконувала Держсанепідслужба.
На сьогодні, відповідно до Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” функції, що стосуються реалізації державної політики у сфері гігієни праці закріплені за Державною санітарно-епідеміологічною службою України. Для чіткого розмежування та недопущення дублювання функцій між службами необхідно внести зміни до цього Закону.
- Мета і шляхи її досягнення
Мета розроблення законопроекту – розподіл функцій між Державною санітарно–епідеміологічною службою України та Державною службою України з питань праці у частині реалізації державної політики у сфері гігієни праці шляхом внесення змін до Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”.
- Правові аспекти
Основоположними нормативно-правовими актами у сфері регулювання законопроекту є: Закон України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 „Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади”, від 11 лютого 2015 р. № 96 „Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці”.
- Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття законопроекту не потребує виділення додаткових коштів із загального фонду державного бюджету.
- Позиція заінтересованих органів
Законопроект потребує погодження Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством соціальної політики України, Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.
- Регіональний аспект
Законопроект не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
- 61. Запобігання дискримінації
У законопроекті відсутні положення, які містить ознаки дискримінації.
- Запобігання корупції
Законопроект не містить правил і процедур, які мають ризики вчинення корупційних правопорушень. Громадська антикорупційна експертиза законопроекту не проводилася.
- Громадське обговорення
Законопроект та пояснювальна записка до нього оприлюднені на офіційному веб-сайті Держпраці (www.dsp.gov.ua.)
- Позиція соціальних партнерів
Законопроект стосується соціально-трудової сфери та потребує погодження із Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні та Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.
- Оцінка регуляторного впливу
Законопроект є регуляторним актом, а тому потребує погодження з Державною регуляторною службою України.
- 101. Вплив реалізації акта на ринок праці
Реалізація законопроекту не впливає на ринок праці.
- Прогноз результатів
Прийняття законопроекту дозволить розмежувати функції між Державною санітарно-епідеміологічною службою України та Державною службою України з питань праці на законодавчому рівні.
Голова Державної
служби України з питань праці Р. Чернега